TomTom GO 930 Traffic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 930 Traffic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

sanfleur 26-03-2009
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Sinds een paar dagen deze TomTom in bezit ter vervanging van de TomTom GO 910.

Eerste ervaring is prima!

Heel lang getwijfeld tussen de GO 940 en deze GO 930, maar uiteindelijk de prijs de doorslag laten geven. Het instaleren van de nieuwste kaarten gaat prima, alleen vind ik het raar dat je de kaart van Noord Amerika niet mag updaten, hier moet ik TomTom nog even over bellen.

In het begin heel wat problemen met aan de praat krijgen, hij gaf een knipperend rood kruis, pas na een formatering werkte de TomTom.
Tevens werkt de afstandbediening niet hij heeft zogenoemde plaktoetsen. Maar goed, dit wordt omgeruild, goede service van Wehkamp dus (ja daar heb ik hem gekocht).

Verder met het apparaat zeer tevreden. Had eerst dus een GO 910 en daar werkte het handsfree bellen voor geen meter, qua geluidskwaliteit dan. Bij deze TomTom werkt het handsfree zelfs bij 140 redelijk tot goed, je bent verstaanbaar voor de tegenpartij.

1 aspect wat ik niet goed vind is de HD traffic. Ik rij iedere dag langs Eckersrijt in Eindhoven en daar geeft hij geen vertraging!!. Hier ben ik dus totaal niet tevreden mee, maar goed, het is 6 maanden gratis en op de autosnelweg zal het vast een stuk beter werken. Ik krijg bijvoorbeeld de melding dat ik 2 minuten vertraging ga hebben, terwijl dit toch tot 10 a 15 minuten oploopt. Kan beter dus.

De geluidsterkte daarentegen vind ik uitermate goed in tegenstelling tot wat andere reviewers daarvan vinden.

Zuignap ook geen problemen mee, blijft goed zitten en valt er niet af.

Voordeel tegenover de GO 940 is trouwens de batterijduur, maar liefst 5 uur. De GO 940 slechts 3 uur. Dit komt met name door de losse HD Traffic ontvanger bij de GO 930. Deze moet in de sigarettenaansteker die tevens dienst doet als auto oplader, hij zit dus niet echt in de weg. Alleen is de usb aansluiting stom gemaakt, bij een recht dashboard moet je de TomTom vrij hoog op de ruit hangen anders past die aansluiting niet, had gewoon een platte usb stekker moeten zijn, daarbij is de 12 volt aansluiting vrij dik, hij gaat er bij mij erg moeilijk in en vooral uit. Het ijzertje trek ik soms zelfs mee.

Tot slot werkt de spraakingave van een adres echt heel goed, hij accepteert bij dialoog zelfs huisnummers. Wanneer je kiest voor de stem Eva (los te downloaden via TomTom Home) gaat het ook een stuk sneller dan met een computerstem die alles herhaalt.

Nog een punt ter verbetering is de flitspaal waarschuwing, ik vind dat hij er teveel niet aangeeft. Als hij ze wel aangeeft is dit daarentegen wel weer erg goed, duidelijk signaal en afstand tot de paal wordt onder het snelheidsbord aangegeven. Je weet dus hoe ver hij weg staat en op welke snelheid de paal flitst, ideaal!

CONCLUSIE:
Prima apparaat en voor de prijs die ik heb betaald ook absoluut niet te duur, een aanrader.

Positief:
- Design
- Mogelijkheden
- Handsfree bluetooth carkit
- Geluid
- Spraakingave
- Zuignap, compact en stevig
- Gratis afstandbediening (indien hij werkt..)
- Gratis nieuwste kaart en flitslocaties (tot nu toe zonder Noord Amerika update)
- Batterijduur
- Snelheid GPS singaal vinden en herberekening route (slechts enkele seconden)
- Lane Guidance (erg duidelijk op de snelweg)
- Prijs kwaliteit verhouding (iets ouder model alweer dus stuk goedkoper dan de GO 940)

Negatief oftewel, kan beter
- Aantal Flitspaal locaties
- HD Traffic geeft buiten de snelweg te weinig vertragingen aan
- Te grote aansluiting 12 volt HD Traffic ontvanger
- Wellicht ingebouwde HD Traffic ontvanger, maar dan met 5 uur batterijduur)

Jim Gubbels 03-03-2009
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Sinds twee weken mijn Go 300 vervangen door de Go 930 HD Traffic. Ik ben zeer tevreden. Zowel de gebruiksvriendelijkheid als ook de opties bevallen mij zeer goed. ook de HD Traffic optie is goed.
De Jukebox via FM frequentie stoort inderdaad een klein beetje, niet hinderlijk maar toch.
M.i. een aanrader!

thekiwi 06-01-2009
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Veelzijdig ding, duidelijke aanwijzingen en makkelijk in gebruik.
HD traffic tot nu toe goed (omgeving gelderland; A1 en A50) al stoort de gsm verbinding wel vaak op de autoradio. De HD ontvanger maakt vaak verbinding waardoor de radio dus ook vaak stoort. Een goot nadeel tov mijn vorige tomtom; de Go910 is de afwezigheid van een actieve houder. De flut zuignap die meegeleverd wordt doet heeeel goedkoop aan. Als je alles aansluit lopen er tig kabels over het dashboard. ik heb zelf direct een actieve Carcomm houder aangeschaft waardoor ik geen gedoe met kabeltjes meer heb (die kan je nl. heel mooi weg werken) en geen zuignap mer op de voorruit hoef te plakken.

Nog een minpunt is de FM zender. Die stoort behoorlijk op mijn radio en via de extrene audio uitgang (aangesloten op de AUX van mijn autoradio) is een pieptoon te horen...ook niet echt fijn. Dit zou echter ook aan de Carcomm houder kunnen liggen. Tot slot mis ik de externe microfoon die ik bij mijn Go910 wel had. Handsfree bellen is hierdoor niet echt ideaal aangezien ik slecht te verstaan ben. JAMMER! Het formaat is daarentegen wel weer een stuk kleiner

rvm 18-12-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Inmiddels is dit mijn 3e TomTom. gekozen voor dit model vanwege zijn compleetheid. Het eerst opvallende was, dat ik het apparaat in de auto installeerde er binnen enkele seconden GPS voorhanden was! Geweldig. Dit duurde bij de vorige modelen de eerste keer altijd frusterende minuten...

Afstandbediening wordt gelijk gevonden en communiceert goed, maar de batterijen installeren vereist veel geduld. Navagatie met IQ technologie is een grote vooruitgang. Ook de geavanceerde rijstrook weergave is erg duidelijk. geld voor het hele kaarten systeem van Tom Tom. Verkeerd afslaan is vrijwel ondenkbaar.

*GPS snel gevonden
*Goed geluid
*Mooie vormgeving

Nega
*bevestiging raamhouder
*batterijen installeren in de afstandbediening

Conclussie:

TomTom is vertrouwd, het menu is kinderspel. Duur? Jawel, maar het GO 930 pakket biedt veel waar voor het geld.

Kozeman 26-09-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Ik heb het nu één dag in bezit en ik ben ervan overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Alleen jammer dat je een andere bevestiging moet kopen, want hetgeen geleverd wordt is wel erg kort.
Naast het navigeren kun je het ook gebruiken voor handsfree bellen. De afstandsbediening werkt uitstekend, alleen een beetje gepruts om de batterijen erin te plaatsen.
Al met al een echte aanrader voor wie veel onderweg is en diverse routes moet nemen. Wat ook erg handig is dat je een plaats / adres kunt inspreken !

huppe 09-08-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Heb nu ruim 4 maanden de 930 hd en kan er positief over zijn.Door heel Europa nu gebruikt en geen werkelijke problemen gehad.
Het mobiel bellen via de 930 was zo vor elkaar en werkt prima.
De advanced lane guide functie is een leuke aanvulling die zeker bij nacht goed helpt.
Hd traffic werkt ook goed,maar hier ga ik zeker gaan verder gebruik van maken,daar het alleen in Nederland werkt(voor andere landen moet je een ontvanger van het desbetreffende land gaan aanschaffen volgens Tom Tom).Ik ga zeker gaan 10 Euro per maand betalen om verkeersinformatie.Dus dit vind ik veel te duur ,zou bij de flitsinformatie abonnement kunnen zitten ofzo.
Het vervelendste van alles is echter dat de bluetooth functie niet via de autoradio te verbinden is,om zo je instructie's te krijgen.De radiofrequentie vind ik helemaal niks daar je dan een aparte frequentie moet instellen.Het werkt echter wel,maar ik vind het allen niets.
Ook je muziek,die via tomtom home erop gezet moet worden,had ik dan via blue tooth kunnen afspelen.
Maar al met al is het een prima apparaat met een heleboel extra's.

Grandmaster 09-08-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Sinds 1 week in bezit en navigatie werkt uitstekend. Bediening van het apparaat is goed, makkelijk te bedienen. Meeste flitspalen worden herkend. Routeberekening gaat vrij snel. 1 probleem: HD traffic werkt (nog) niet. Deze week de helpdesk van TOMTOM bellen en kijken hoe ze dit oplossen. Over 2 weken naar Italie en het apparaat verder testen.

admiraal5 28-07-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Ik ben zeer teleurgesteld in de TomTom. Dit heeft met name te maken met de waardeloze service van TomTom. De elende is begonnen toen ik mijn eerdere TomTom 730 inruilde voor een 930HD Traffic. Ik vond de losse draden bij de 730 om verkeersinformatie te ontvangen niet handig, vandaar de 930 waar deze service geintegreerd was. Ik had echter al een account aangemaakt voor de 720 en het bleek achteraf dat de accountgegevens in dat geval door TomTom handmatig moeten worden omgezet. Alsdan kan je pas gebruik maken van de faciliteiten van de 930. Om een lang verhaal kort te maken: mailverkeer wordt niet beantwoord; telefonisch is TomTom onbereikbaar. Account is nog steeds niet omgezet en dus nog steeds geen verkeersinformatie. Om moedeloos van te worden.

grenery 26-07-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Hallo. de 930 is een topapparaat, alleen er zit een grote fout in de kaart van het Alpengebied, slaat hele stukken over, b.v. van A naar B via Grindelwald, slaat ie op tilt geldt ook voor traject binnen Oostenrijk, van A naar B via b.v. Ehrwald, de Fernpas wordt overgeslagen, terwijl de device aangeeft wordt berekend via . Tom Tom heeft dit in onderzoek. Ik denk fabrieksfout, geen paniek, zit nog garantie op, apparaat is pas op de markt. Probeer het zelf maar uit, maar hou er wel rekening mee, voor U naar dit gebied afreist en Uw routes bepaalt ........

bklooster 18-07-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Ik ben niet tevreden. Hoewel het HD traffic direct werkte, werkt dit alleen in Nederland. Voor tijdens mijn vakantie naar Frankrijk moet ik een TMC antenne bijkopen. De HD traffic simkaart van vodafone helaas zit in de lomp grote sigarettenaansluiting. Dit ding is te duur om in de auto achter te laten en te groot voor de broekzak of het (niet bijgeleverde) tomtom hoesje. HD traffic is vooral interessant om thuis of op kantoor te bepalen hoe laat je weg hoeft. Niet pas als je in de auto zit. Ik heb een sigarettenaansluiting adapter voor binnen er bij gekocht. (goedkoper dan de tomtom optionele stroomaansluiting). Zit zou niet nodig moeten zijn Tomdom!! Tot slot werkt de carkit niet op mijn beide telefoons HTC s620 en de nokia 3110. Dit staat ook niet op de doos. Hij gaat morgen terug naar de winkel. Oh ja, FM transmitter is waardeloos door de storing.

Richard.333. 09-07-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

apparaat oke maar hd-+en tmc werken na 3 weken nog steeds niet , ook na 12 keer de service lijn en 10 mailtjes te hebben gepleegd nog steeds niks??
Slechte zaak zijn er meer die hier problemen mee hebben? zoja wat hebben hun er aan gedaan.

- simkaart fout
- toen dit in orde was geen gegevens over abonement?

H.Osnabrugge 08-07-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

tomtom go 930 world hd traffic is een navigatie die mij echt verwonderd heeft ,altijd een vaste navigatie in mij auto gehad dus ik kon het goed vergelijken en de tomtom werk op vele punten beter bijv route herberekenen gaat razend snel ook de route aanduiding is zeer goed en de rijstrookaanwijzing is erg duidelijk en de spraak herkenning werkt perfect, verder zijn erg veel mogelijkheden op de 930 maar niet te spreken over de hoeveelheid NP
De verkeerinformatie met hd traffic werk zeer goed maar het is jammer dat het niet in het toestel zit maar in de houder en ik vindt het niet goedkoop,ook aan de groote van het scherm moet ik wel even wennen
Ook werk ik niet met de zuigmap op het raam ,maar heb ik een vast systeem ingezet hier zijn div mooie oplossingen voor

sdekker 07-07-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Na 3 jaar met een Mio 268+ rondgereden te hebben overgegaan op de 'echte': een TomTom.

Omdat ik spraakinvoer wilde automatisch terechtgekomen bij de Go serie en gelijk maar de 930 gekozen.

De Mio en TomTom zijn niet te vergelijken, daarvoor is het verschil te groot. In -bijna- alles is TomTom superieur. De standaard zuignap van de Mio is beter.

Pluspunten van de TomTom:
- HD traffic: werkt erg duidelijk en ziet er leuk uit maar of het reistijd verkort: geen idee
- Gesproken invoer: superhandig dat je zonder handen een route kan invoeren,
- Lane Assist: heel handig dat je wordt getoond welke rijbaan en voorsortering je nodig hebt, het plaatje houdt ook rekening met de omgeving
- Snel: een route berekenen en aanpassen gaat heel snel, ook als de route 1000 km lang is
- Support: bij niet kunnen activeren van HD is door helpdesk binnen half uur dit probleem opgelost.

Minpunten van de TomTom:
- HD Traffic: werkt alleen in Nederland en omdat er geen TMC inzit in de vakantie meerdere keren in de file gestaan... heel onhandig!
- Zuignap: bij elk ritje dat ik maakte viel op gegeven moment de zuignap van het raam, toen de losse zuignap met 'schakelaar' gekocht en probleem verholpen
- Reflectie: het beeldscherm is slecht leesbaar bij invallend licht van boven/zijkant, is met losse zuignap grotendeels verholpen omdat de TomTom dan minder in het licht valt.
- de adapter met HD past niet in de het stroompunt van de middenconsole van de nieuwe Audi A4... gelukkig past-ie wel in het stroompunt van de achterbank maar ik schrok wel even!

Al met al ben ik erg tevreden over de TomTom 930. Hij is snel, net name met vinden van satellieten, en heel uitgebreid. Ik mis in het buitenland TMC.

Aanbevelingen voor de opvolger:
- betere zuignap
- scherm minder gevoelig voor lichtinval
- TMC integreren /HD in heel Europa.

JeanPK 22-06-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Onze eerste Tomtom. Wij hebben de afgelopen 7 jaar steeds de meest geavanceerde navigatiesystemen gehad, van Mercedes-Benz, Becker en Alpine. Binnen een week is duidelijk geworden dat dit de top is!

HD Traffic had bij ons zijn vuurdoop tijdens de 50 km/h acties van de vrachtwagenchauffeurs (12 juli j.l.). Nergens vast gestaan tijdens lange files in de Randstad. Conclusie: een super systeem. Voor zover we dat kunnen beoordelen natuurlijk, want in feite is met dit systeem het rekenen aan, en beslissen over, de invloed van verkeersinformatie op de route, dermate complex geworden dat het niet meer door een mens is te overzien.

Pluspunten
Aansprekende hightech. IQ routes, HD Traffic en Mapshare maken in feite alle navigatiesystemen op de markt, ingebouwd of niet, obsoleet. De navigatiestandaard van de toekomst.
Bijzonder snelle routeberekening.
Spraakgestuurde adresingave is super (werkt véél handiger dan ouderwets typen)
Geringe inleertijd, ondanks enorme functionaliteit
Goed doordachte afstandsbediening: deze biedt niet alleen extra functionaliteit (linksom bladeren in menu's), maar is ook erg handig bij in/uitzoomen, je aanraakscherm blijft schoon!

Minpunten:
1. Het aansluitsnoer van de gecombineerde oplader/HD Traffic receiver past niet fijn bij alle voorruit/dashboard combinaties (wél bij Peugeot 207 en Mercedes-Benz S, niet bij BMW 5 (E60, laatste model)). Er is nog 3,5 cm ruimte nodig onder de TomTom. Dat is geen probleem als het dashboard voldoende schuin afloopt. Maar bij een (te) horizontaal dashboard wordt je in de verleiding gebracht om de stekker te verbuigen (dit gaat ongemerkt), wat dan ook daadwerkelijk is gebeurd in mijn BMW (ok, de stekker doet het nog wel). Bij deze auto zou een stekker die de draad horizontaal afvoert beter passen.

2. Het effectieve scherm is klein. In vergelijking met mijn Alpine navigatie (6,5 inch monitor, 102cm2 zichtbaar kaartoppervlak, 60cm kijkafstand (luchtroostermontage)), scheelt deze z.g. “widescreen” TomTom (4,3 inch monitor, 40cm2 zichtbaar kaartoppervlak, 85cm kijkafstand bij ruitmontage) liefst 350% in visueel kaartoppervlak (gecorrigeerd voor de kijkafstand)). De TomTom blijkt in deze vergelijking wat de Duitsers wel een “Mausekino” noemen (bioscoop voor muizen (-;). Dus als TomTom, de rijkste navigator ter wereld, eens met een 7 inch beeldscherm zou komen, dan zou dat geweldig schelen.

3. Ik heb me overal in de menu's wezenloos gezocht naar het IQ Routes schakelaartje. IQ routes stond n.l. uitgeschakeld. Nergens te ontdekken waar je moet zijn, niet in de handleidingen (bijgeleverd of online), noch op het 930 support gedeelte van TomTom.nl. Maar goed, dat laatste zal wel gauw veranderen. (btw in het 5e menublad (beter zou zijn: het 1e) van “Voorkeuren”, onder de knop “Planning voorkeuren”, staat het IQ Routes schakelaartje (-; )

4. Mapshare behoeft ook enige nuancering. Ik ging er snel op uit om de mij bekende geblokkeerde wegen (wegwerkzaamheden) op te sporen. Mijn 930 meldde op dat moment trots dat er meer dan 60.000 kaartcorrecties waren aangebracht, een indrukwekkend getal. Maar zowel in Assen als in Diever bleken de reeds wekenlang bestaande blokkades van een hoofdtoegangsweg onbekend. Idem voor een gewone weg in Rotterdam. Kennelijk zijn TomToms met Mapshare nog dun gezaaid. Het vergt bovendien een minuut of twee oponthoud (zonder routine), om een kaartcorrectie in te geven. En als de wegwerkzaamheden gereed zijn, is er een kans dat je ‘m er zelf weer uit moet halen.

Tip
De sleuf voor de extra SD geheugenkaart (max 2Gb) kan voor muziek worden gebruikt door de betreffende map de naam MP3 te geven.

F. Bauer 19-06-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Na mijn TT One second edition en Audi-navigatie nu een TT GO 930 HD Traffic aangeschaft. Gewoon in een woord een goed apparaat. Prima mogelijkheden en gebruikersgemak. Wat wil je nog meer van een Navigatie-device!!???

Wie niet genoeg heeft aan 2GB voor zijn MP3 is wel raar bezig natuurlijk. Flitspalen via POIEdit op het navigatiesysteem gezet samen met waarschuwingen in onversterkt OOG formaat. Gratis en werkt prima.

De review van Joop dW: is erg negatief en absoluut niet waar. Waarschijnlijk snap hij het nog niet helemaal. Maar ja sommige mensen hebben problemen met verandering. Of zeuren overal over!

F. Bauer

JPQ 10-06-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Dit apparaat werkt werkelijk prima. Echt Plug en play en extreem gebruikers vriendelijk. HD traffic werkte eerst niet maar nadat de helpdesk van TOMTOM (prima service level daarzo) het abonnement geactiveerd had (error 2031) werkt HD traffic als een zonnetje. Het HD gebeuren functioneert zeer goed want normaal weet ik alle mogelijke routes wel te verzinnen en waar de files wel en niet staan. Hij geeft het zeer acuraat aan wat er aan de hand is met mogelijkheden om eenvoudig tot de snelste route te komen.
Jammer van een TOMTOM (versus een geintergreerd system in je auto) blijft de externe draden winkel in je auto. Ik hou ook niet van die zuignap op mijn vooruit dus daar moet ik nog iets op verzinnen. Let wel dat je voor HD traffic een externe kabel nodig hebt want het signaal hiervoor zit verwerkt in de 12v voeding en niet in het apparaat zelf. T.o.v een geintegreerd system (V70) bied de TOMTOM wel veel meer mogelijkeheden en is veel goedkoper dan het Volvo RTI systeem.

Joop dW 10-06-2008

Wat een tegenvaller die 930.. vergeleken met de 910
MP3'tjes kan je wel vergeten met maximaal een 2gb SD kaartje erin.

Een regelrechte downgrade deze 930.

Bovendien moet men steeds alle stekkers lostrekken, bij de 910 was dit niet nodig, stekkers bleven mooi op de sokkel zitten

Kees B. 12-05-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

3 dagen in bezit. Werkt prima.
1 probleem: weet niet hoe mp3 af te spelen vanaf een sd-kaart. Staat niets over op site of in handleiding.
Weet iemand raad?

Hans69ZH 07-05-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Prima apparaat wederom en zeer veelzijdig. De unieke TT HD Traffic service (6 maanden gratis) werkt accuraat. Volgens mij biedt geen enkel ander merk deze mate van actuele file-informatie. De TT HD Traffic service bespaart tijd en ergenis en zal een optimaler gebruik van het Nederlandse wegennet bewerkstelligen met minder C02-uitstoot; een duurzame koop! Ook deze TT is weer herkenbaar & gebruiksvriendelijk ondanks de uitgebreide functionaliteit. Voice recognition werkt goed in de auto goed ondanks de autogeluiden en ook de blue-tooth verbinding met de telefoon t.b.v. handsfree bellen was snel gemaakt. Alleen de verbindinig met de autoradio+boxen heb ik nog niet naar volle tevredenheid kunnen instellen.

Mr Tomtom 05-05-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Geweldig apparaat qua look & feel. Ziet er ook zeer gelikt uit met brodit clip en houder op mijn zwarte dashboard. HD-Traffic is ook mooi, al heb ik al wel twee keer in een file gestaan die niet was gemeld. Laat ik het maar op opstart problemen houden bij deze service. Nu even de echt mindere punten:
- FM transmitter is waardeloos, althans in mijn auto die de FM antenne in de linker achterruit heeft zitten; ontvangst/geluid is gewoon te slecht;
- er kunnen geen high capacity SD kaartjes in; 2GB is de max en dat staat nergens op de site van Tomtom;
- kan slechts 1 GPRS verbinding tegelijkertijd aan (bijv. de HD Trafficreceiver). Heb ook een abo op Flitslokaties genomen en kwam erachter dan deze dus niet te updaten zijn met de Trafficreceiver. Moet dus apart via mijn Nokia telefoon. Echter, de Trafficreceiver moet er dan wel eerst uit i.v.m. het maar aankunnen van 1 GPRS verbinding. Tomtom zegt in een reactie op mijn klacht te werken aan een oplossing. Wanneer? Geen idee.

Ruud Utr 29-04-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Na een Tomtom 720T EN 920T , nu een 930 HD TRAFFIC World.
Prachtig app doet ook weer wat hij moet doen.
Verbeteringen zijn de HD Traffic receiver, 5X meer file updates 10x meer wegdeking ( geen antenne meer op de voorruit).
Ook rijstrookadvies ziet er prachtig uit.
IQ berekent je routes aan de hand van daadwerkelijk gemeten snelheden op de weg.
Ben zeer tevreden over dit model hij is weer !uitgebreid met meer mogelijkheden en verbeteringen.

Gert10 25-04-2008
Geschreven voor: TomTom GO 930 Traffic

Paar dagen in gebruik en tot nu toe erg tevreden. TMC werkt goed, ontvangst van satelieten zelf in huis prima. Zeer snel worden de satelieten ook gevonden. Routeberekening snel. Aanduiding van rijstoken is handig. Verder worden aanwijzingen op de borden nu ook voorgelezen.
Voor de prijs had er wel gewoon een 220 volt lader bijgevoegd mogen worden nu moet je altijd aansluiten op een computer.